KONY2012 updaterad: someone is lying


Update:
Först när jag såg den här videon tänkte jag va fan..hur kan människor ha mage att göra så grymma saker? Jag tycker såklart att det är hemskt vad som händer. Men videon visade är missvisande och absolut inte objektiv. Det är bra att vi, folket enas och kämpar för rättvisa. Men organisationen Invisible Children ska tydligen ta vinsten de får av allt de säljer på 80% till dem själva, samt att dom stödjer armeer i Afrika. Så även om Kony är dum i huvudet, enligt vad jag fått höra, så vet jag inte hela sanningen. När man ser en sådan här video glömmer man att vara källkritisk, för man blir så upprörd. För faktum är att denna video är ganska missvisande.
Se båda filmerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0